گاهی به آسمان نگاه کن

طبقه بندی موضوعی

کودتاچی مخملی

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸ ق.ظ

سیب غلتان رودخانه من! آهوی نقش بسته بر چینی!
پری قصه های کودکی ام ! قالی دستباف تزیینی!

خُنکای نسیم اول صبح! گرمی چای عصر پاییزی!
به چه نامی ترا صدا بزنم؟ لیلی روزگار ماشینی!

دور مجنون گذشت اینک من دور لیلا گذشت اینک تو
دست بردار از این حکایت تلخ تا بگویم چقدر شیرینی

از کدامین عشیره ای بانو که در این شهر آسمان زنجیر
شیر از آفتاب می دوشی میوه از باغ ماه می چینی

ای جهان بر مدار مردمکت ، چشم بردارم از تو ؟ ممکن نیست
منم آنکس که زندگی کرده سالها با همین جهان بینی

گیسوان سیاه پوشت را روی دیوار شانه ها آویز
تا ببینی غزلسرایان را همه مشتاق شعر آیینی

جنبش سبز فتنه انگیزی اگر از جای خویش برخیزی
کودتاچی مخملی دامن! شورشی! بهتر است بنشینی

عشق حق مسلم من و توست مابقی را به دیگران بسپار
*هر چه داری اگر به عشق دهی کافرم گر جویی زیان بینی*

 

(مجید آژ)

نظرات (۷)

  • حسین غلامى خواه
  • زیبا بود.
     امام صادق علیه السلام فرمودند:
    لا یَنالُ شَفاعَتَنا مَن استَخَفَّ بِالصَّلاةِ؛

    هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.

    (فروع کافی،ج3،ص270)

    یادِ اقای حسینی افتادم؛ مجسمه هاش عالی اند :) 
    پاسخ:
    نمیشناسم!
    سایت خوبی دارید به وب ماهم سربزنید
    عادَتَم داده بهـــــار به تماشای ِ تو هر صُبح

    همین صُبحِ عزیــــــز

    که به رقـــص آیَـــم و کوتــَه سُخنی ساز کَـــنَم

    قَدَمی چَنــگ زَنَــم عَطرِ اقاقـــی وارَت

    قَدَحــی پُر کَنم از گلرُخ ِ گندمـــــزارَت

    برسانَـــم به نسیـــم که خَبَر دار کُـــنَد

    جمله کَســــــان را  ............

    " که وجودَت اَبَدیســــتـــــ "

    " مغز مداد"
    پاسخ:
    ممنون
    زیبا بود.
    من زیاد اهل شعر نیستم فقط اگه یه نفر خیلی زیبا شعر بخونه دوست دارم گوش کنم اما این شعر واقعا متفاوت بود.موجودیت لطیفی در شعر جریان داشت.
    در مورد انتخاب عکس هم که همیشه گفتم سلیقتون معرکه ست.
    پاسخ:
    ممنون ؛ لطف دارید.
    زیر پلکم چه میکنی دختر!خلوتم را پر ازدحام نکن
    روز تارم حلال موهایت،لااقل خواب را حرام نکن

    شعراشونو دوست دارم...
    پاسخ:
    :-)